نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1467
-
الف
+

رقابت سینمای چین و امریکا در دوران کرونا

سینمای کشور چین پس از بازگشایی درب های سینماهایش توانسته فلم های خود را به فروش خوبی برساند.

به گزارش آی فیلم2، درحالی که در چندین ماه اخیر با گسترش شیوع ویروس کرونا بسیاری از سالن های سینما در کشور های مختلف تعطیل شدند، اکنون چین پس از بازگشایی درهای سینماهایش توانسته فلم های خود را به فروش خوبی برساند. 

سینمای چین در حالی به بهبود فروش خود در گیشه ادامه می‌دهد که گیشه امریکا همچنان با چالش تعطیلی برخی سینماها و فروش پایین دست به گریبان است. 

سینمای چین در آخر هفته میلادی که گذشت به فروش ۶۸ میلیون دالری دست یافت اما گیشه امریکای شمالی به مجمع فروش ۱۰ میلیون دالری بسنده کرد. 

فلم چینایی «مردم من، سرزمین من» با فروش ۳۸.۲ میلیون دالری، پرفروش‌ترین فلم در جدول هفتگی گیشه سینمای چین نام گرفت و مجموع فروش خود را به ۳۱۷.۶ میلیون دالری رساند.

این فلمکه دو هفته از اکران آن می‌گذرد به زودی از فروش ۳۲۳.۳ میلیون دالری فلم «تنِت» عبور خواهد کرد تا سومین فلم پرفروش سینمای جهان در سال ۲۰۲۰ پس از فلم چینایی «هشتصد» با ۴۵۸ میلیون دالر و «پسران بد برای زندگی» با ۴۲۶.۵ میلیون دالر، نام بگیرد.

البته فلم هالیوودی «پسران بد برای زندگی» اکران خود را پیش از همه گیری ویروس کرونا آغاز کرده بود.

در سینمای امریکا نیز در هفته ای که گذشت، کمیدی «جنگ با بابابزرگ» با فروش ۳.۶ بالاتر از فروش ۲.۱ میلیون دالری «تنِت» ساخته جدید «کریستوفر نولان» قرار گفت. 

«تنِت» که با هزینه ۲۰۰ میلیون دالری ساخته شده همچنان فروش ناامیدکننده ای در امریکا دارد و ۲۷۵ میلیون دالر از مجموع فروش جهانی ۳۲۳.۳ میلیون دالری خود را از محل گیشه بین الملل کسب کرده است.

با ادامه روند کنونی و با توجه به تداوم تعطیلی سالن‌های سینما در لس آنجلس و نیویورک، به نظر می‌رسد ۲۰۲۰ سال سینمای چین خواهد بود و چینایی ها می‌توانند برای اولین بار و به لطف شیوع ویروس کرونا، از حیث فروش سالانه از گیشه امریکای شمالی پیشی بگیرند و عنوان بزرگترین بازار سینمایی جهان را از آن خود کنند.

سال گذشته مجموع فروش سینمای چین با رشد ۵.۴ درصدی به ۹.۲ میلیارد دالر رسید و گیشه امریکا با ۱۱.۴ میلیارد دالر بالاتر از آن قرار گرفت. 

گفتنی است که به زودی درب های سینماها در کشورهایی همچون ایران و هند بازگشایی خواهند شد. 

م ح

نظر شما
ارسال نظر